본문 바로가기

kh's thought

T#130 Media Plan of the Year

#130 Media Plan of the Year

지난 11 10일 미국의 Adweek‘Media Plan of the Year’를 선정하여 발표했다. 16개 분야로 선정하여 발표하는데 분야 선정 자체가 시사하는 것이 크다. 가장 보편적인 캠페인미디어 플랜은 당연한 것이지만 ‘Best Use of Mobile’, ‘Best Use of Alterative Media’, ‘Best Use of Native Advertising’, ‘Best Use of Branded Contents/Entertaiment’ 등의 카테고리를 보면서 미디어 플래닝하는 것이 이제는 영역이 무척 넓어져서 크리에이티브나 디지털 등 다른 영역의 에이전시들과의 충돌이 예상된다. 또한 얼마나 미디어가 복잡해졌는지를 카테고리 명칭만 봐도 이해가 된다. 그리고 모바일이 얼마나 강력한 미디어가 되었는지도. 관심 있는 사람은 아래 링크를 들어가 보면 전문을 볼 수 있다. 그 아래는 카테고리 디테일이다. 우리나라도 이런 프로그램 하나 있으면 좋겠다.

http://www.adweek.com/news-gallery/advertising-branding/when-clients-let-media-agencies-take-risks-good-things-happen-161309#intro

2014 Adweek Media Plan of the Year 

Campaign Spending More Than $25 Million / Motola: Moto X Lunch /DigitasLBi (대행사)

Campaign Spending $10-$25 Million / Google: YouTube Stars / PHD

Campaign Spending $1 Million-$10 Million / Subaru: WRX STi /

Campaign Spending $500,000- $1 Million / Hanes: Women’s Underwear / Spark

Best Use of Mobile Spending $1 Million - $5 Million / Pantene: Local Haircast / Starcom

Best Use of Mobile Spending Less Than $1Million /Walgreens: Delivering Relief / OMD

Best Use of Alternative Media Spending $1Million -$10Million

Best Use of Alternative Media Spending Less Than $1Million

Best Use of Branded Contents/Entertainment Spending More Than $10Million

Best Use of Branded Contents/Entertainment Spending $1Million -$10Million

Best Use of Branded Contents/Entertainment Spending Less Than $1Million

Best Use of Social Spending $1Million -$5Million / Jell-O: #FML / CP+B

Best Use of Native Advertising Spending More Than $5Million

Best Use of Native Advertising Spending $1Million - $5Million

Best Use of Native Advertising Spending Less Than $1Million 



'kh's thought' 카테고리의 다른 글

T#132 게임 시대  (0) 2014.11.18
T#131 Blood & Sweat- Crispin, Porter & Bogusky 이야기  (0) 2014.11.17
T#129 리복 크로스핏 & 리복 베이컨  (0) 2014.11.11
T#128 Made in Finland  (0) 2014.11.10
T#127 광고의 날  (0) 2014.11.10